BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika


Šriftas:
A
A
A
Fonas:
baltas
Juoda
Iliustracijos:
Rodyti
Slėpti
Fiksavimas.JPG

Šių metų lapkričio 20–21 d. Birštone vyko Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, Lietuvos kaimo tinklo ir Europos BŽŪP vertinimo pagalbos tarnybos organizuoti mokymai Vietos veiklos grupių (VVG) ir jų valdybos atstovams „LEADER pridėtinė vertė: kurk, atpažink, stebėk, parodyk“.  Džiaugiamės, kad renginyje dalyvavo daugiau nei 120 dalyvių, tarp kurių buvo ir Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos, Europos komisijos atstovai bei įvairių sričių ekspertai. Mokymus vedė ir savo ilgamete patirtimi bei žiniomis vertinimo srityje dalinosi Europos BŽŪP vertinimo pagalbos tarnybos geografinė ekspertė Lietuvai Neringa Viršilienė.

Kodėl LEADER pridėtinė vertė yra svarbi?

Pagrindinis vykusių mokymų tikslas buvo sustiprinti Vietos veiklos grupių ir kitų dalyvių gebėjimus kurti, atpažinti, stebėti ir parodyti LEADER pridėtinę vertę, įgyvendinant Vietos plėtros strategijas, parengtas pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano priemonę „Bendruomenių inicijuota vietos plėtra (LEADER).

Dviejų dienų programa buvo suskirstyta į keturias pagrindines dalis – „Kurk“, „Atpažink“, „Stebėk“ ir „Parodyk“. Mokymų metu visi jų dalyviai buvo supažindinti su LEADER pridėtinės vertės vertinimo tikslais, vertinimo elementais bei jų aktualumu, taip pat Vietos veiklos grupių indėliu kuriant LEADER pridėtinę vertę. 

Mokymų metu suformuotose darbo grupėse jų dalyviai kartu ieškojo, kokie Vietos veiklos grupių bei kiti veiksmai padeda, o galbūt kartais ir trukdo kurti LEADER pridėtinę vertę pagal konkrečius socialinio kapitalo ir valdymo elementus, bei dalijosi gerąja patirtimi apie tai, kaip per jau daugiau nei dvidešimt metų LEADER pakeitė kiekvienos VVG teritorijos gyventojų tarpusavio sąveiką, santykius bei „vietojautą“.

Pirmosios mokymų dienos pabaigoje renginio dalyviai taip pat turėjo galimybę išklausyti VDU Žemės ūkio akademijos prof. dr. Vilmos Atkočiūnienės parengtą pranešimą „Partnerystės principo stiprinimas per VVG organizacinio mechanizmo tobulinimą kaip instrumentas LEADER pridėtinei vertei didinti“. Pranešėja akcentavo bendradarbiavimą ir jo svarbą: „Nedirbkime už visus, dirbkime su visais“. Viso renginio metu jo dalyviai turėjo galimybę diskutuoti, užduoti aktualius klausimus pranešėjams tiek gyvai, tiek naudodamiesi interaktyviomis klausimų ir atsakymų priemonėmis.

Antrąją mokymų dieną jų dalyviai išklausė dar du renginio svečių parengtus pranešimus. Pirmąjį jų – „Skaidrumo kuriama vertė“ – pristatė iniciatyvos „Baltoji banga“ vadovė Ieva Lapeikienė. Antrasis pranešimas – „Kaip dirbti su VVG teritorijos jaunimu“ – buvo skirtas darbo su jaunimu galimybių paieškai Vietos veiklos grupių teritorijose. Šį pranešimą parengė ir savo patirtimi dirbant su jaunimu pasidalino Kauno Maironio universitetinės gimnazijos ekonomikos ir verslumo mokytoja, Lietuvos Junior Achievement tinklo mokytoja Edita Naidaitė.

Antrosios mokymų dienos pabaigoje vyko diskusijos su įvairių sričių kviestiniais ekspertais bei gerųjų Vietos projektų pavyzdžių analizė. Pagrindinė vykusios diskusijos tema: Kokie LEADER pridėtinės vertės aspektai aktualiausi Lietuvoje? Ką daryti, kad LEADER metodas skatintų struktūrinius pokyčius VVG teritorijose? Lietuvos socialinio verslo asociacijos vadovė Viktorija Bražiūnaitė pasidžiaugė Vietos veiklos grupių ir Žemės ūkio ministerijos indėliu į socialinių verslų Lietuvoje plėtrą, jų skatinimą bei iniciatyvų rėmimą. LSMC Ekonomikos ir kaimo vystymo instituto atstovė Erika Ribašauskienė džiaugėsi, kad mokymai tokia aktualia tema buvo labai savalaikiai ir, neabejotinai, labai naudingi visiems jų dalyviams.

Rezultatai ir tolimesni žingsniai

Viso renginio metu Vietos veiklos grupių atstovai turėjo galimybę pasiūlyti, išrinkti ar deleguoti savo apskrities LEADER pridėtinės vertės ambasadorių. Labai džiugu, kad renginio pabaigoje nė vienos apskrities ambasadoriaus vieta neliko tuščia, o kai kurios turėjo netgi ne po vieną pasiūlytą kandidatą. Kviečiame susipažinti su išrinktais LEADER pridėtinės vertės ambasadoriais:

Alytaus apskritis – Vida Vrubliauskienė (Alytaus r. VVG), Edita Gudišauskienė (Alytaus r. VVG)  

Kauno apskritis – Kristina Švedaitė (Kauno r. VVG, Vietos veiklos grupių tinklo pirmininkė)

Klaipėdos apskritis – Raimonda Damulienė (VVG „Pajūrio kraštas“)

Marijampolės apskritis – Kristina Martinkienė (Sūduvos VVG), Saulius Stanynas (Marijampolės VVG), Lina Kružinauskienė (Vilkaviškio krašto VVG)

Panevėžio apskritis – Paulius Pranckūnas (Kupiškio r. VVG)

Šiaulių apskritis – Nelė Želvienė (Kelmės krašto partnerystės VVG)

Tauragės apskritis – Arūnas Stasiūnas (VVG „Nemunas“), Rita Grigelienė

Telšių apskritis – Žaneta Vaitkuvienė (Plungės r. VVG)

Utenos apskritis – Jurijus Nikitinas (Anykščių r. VVG), Dalia Mikelinskienė (Molėtų r. VVG „Keisdamiesi keičiame“)

Vilniaus apskritis – Violeta Zdanovičienė (Šalčininkų r. VVG)

Visos apskritys  – Virginija Šetkienė (Lietuvos kaimo bendruomenių sąjunga)

Renginio organizatorių ir visų jo dalyvių vardu dėkojame Jums už parodytą iniciatyvą bei išreikštą norą prisidėti prie LEADER iniciatyvos skatinimo savo regione. Suformuotas LEADER pridėtinės vertės ambasadorių tinklas skatins dialogą tiek tarp skirtingų Vietos veiklos grupių, tiek bendradarbiaujant su Europos Komisija bei įvairiomis institucijomis šalies viduje, taip pat dalinsis gerosiomis praktikomis savo regionuose.

Įvykę mokymai ne tik sustiprino dalyvių supratimą apie LEADER pridėtinę vertę ir jos vertinimo svarbą, bet, neabejotina, paskatino generuoti naujas idėjas, susijusias su inovatyvių projektų, atliepiančių vietos bendruomenės poreikius ir prisidedančių prie ilgalaikio kaimo vietovių vystymosi, rengimu bei įgyvendinimu.

Pasibaigus mokymams, visiems jų dalyviams buvo įteikti dalyvavimą mokymuose patvirtinantys pažymėjimai.